onsdag 6 april 2016

Stark, Jobb, Väder och lite Positiv

Stark???
 
 
Jag hör ofta att jag är en stark person som har gått igenom så mycket i mitt liv.
Är jag verkligen så stark som alla säger??
Jag har väldigt svårt att ta in de....att jag Anna är en stark person.
Är det verkligen mig dom pratar om??
Ska jag börja tro på vad alla säger till mig??
Jag kämpade för att överleva och nu kämpar jag
för att få ett så normalt liv som det bara går att få.
Jag vet inte om jag hade kunnat gjort på något annat vis
och om det gör mig till en stark person, så är jag väl de.....
 
 
Jag vill kunna jobba och sen att jag valt ett yrke,
där jag utsätter mig för kommentarer varje dag (varje kund) så är det värt det.
Jag får jobba med det jag tycker om och det jag brinner för.
När klockan ringer på morgonen, så gör den det för att jag ska till jobbet.
Jag hade kunnat valt ett arbete där jag inte hade behövt ha kontakt med någon,
men det är inte jag och det kommer aldrig bli jag heller.
Min dröm har alltid varit att ha en egen liten butik med inredning m.m.
men den drömmen är inte aktuell längre (för den orken har jag inte),
 så att få jobba i en butik är en dröm som slagit in.
Jag har jobbat i butik innan, så jag har fått min dröm uppfylld 2 ggr :)
Det är inte illa <3
Vill man något tillräckligt mycket och kämpar för det,
så lovar jag dig att din dröm också kommer slå in.
(då menar jag en fullt realistisk dröm, ingen lottovinstdröm) :)
 
 
När Mairo (mitt förra jobb) la ner butiken jag jobbade i, så va det en stor sorg.
Jag trivdes så bra där och tänkte att jag kommer aldrig få det såhär bra igen,
men det har jag verkligen fått på Ylvas :) Jag har världens bästa chef <3
Jag har haft bra chefer i mitt liv....inom vissa områden i livet har jag minsann tur :)
Jobb är en väldigt viktig del i mitt liv, för jag känner mig inte hel utan att jobb.
Sen tycker jag det är roligt att jobba...det kanske hjälper till en hel del :)
 
 
Jag fick en kram av en kund idag, för hon blev så berörd
när jag förklarade att jag haft cancer till och från sen jag va 18 år.
Hon tyckte det va orättvist att jag fått genomgå så mycket,
men jag tycker att hade det inte drabbat mig så hade det drabbat någon annan.
Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta
att ingen någonsin får gå igenom det helvete som jag fått genomgå,
 när man är så pass ung som jag är.
Cancern har tagit mycket från mig. Min förmåga att få barn, min egna röst (den största sorgen),
min matstrupe (så jag inte kan ligga plant varken på rygg eller mage, inte kan böja mig framåt m.m.)
jag kan fortsätta ett tag med saker cancern tagit från mig......
Trots att den va väldigt dyrköpt, så vill jag inte bli av med min erfarenhet.
Den har gjort mig till den jag är idag.
Jag är mer levnadsglad, positiv, bryr mig inte om småsaker m.m
(som att det t.ex. regnar, det finns regnkläder!! Sluta klaga på vädret) 
Jag tittar aldrig på vädret och har tagit bort väderappen på mobilen.
Jag tar dagen och vädret som det kommer! :)
Jag tror man mår bättre då, så jag kör vidare på mitt spår <3
Alla väder har sin charm :)
 
 
Fick in lite väderprat också...
Jag vill bara att alla ska ta dagen som den kommer och göra det bästa av den.
Skulle det då regna och blåsa, så får det väl göra det.
Solen kanske tittar fram en liten stund...vem vet!?! :)
Jag vet att jag tjatar om det, men lev här och nu <3
Försök att se det positiva i saker istället för det negativa.
Sen kan man inte va glad och positiv varje dag....för alla har vi dåliga dagar
 och då vill man kunna få gnälla lite.
Gör det!! få det ur dig, men fastna inte i den känslan.
Acceptera att du har en dålig dag!
För det har ALLA!!!
 någon gång eller snarare flera gånger...Det är det som gör oss mänskliga.
Men fast man har en dålig dag,
så kan man göra den lite mindre dålig genom att försöka hitta något litet positivt.
Det behöver inte va något stort.....
det kan va nåt så litet som att någon hälsade på dig på väg till jobbet ,
att nån helt enkelt frågade hur det är med dig eller va det nu kan vara....
 
Lycka till med att hitta det positiva i ditt liv <3
 
 
KRAM & KÄRLEK
ANNA
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar