söndag 1 maj 2016

Känslor på gott och ont

Ska jag va glad, ledsen, arg????
Bara förvirrad!!
 
Det har hänt mycket sen mitt sista inlägg....
 
Jag har fått jobb på Ylvas i Karlshamn på 75 %
och jag är så otroligt stolt och glad över mig själv att jag klarar av de.
Mitt egna mål har varit 75 %,
 men jag trodde inte det skulle bli verklighet efter denna jobbiga vinter som jag haft.
Så from imorgon är min arbetsträning slut och jag börjar min anställning :)
Livet kan väl inte bli så mycket bättre eller.....???
 
 
 Självklart är jag så otroligt glad över mitt jobb,
 men samtidigt dras jag tillbaka till den tiden när jag fick jobb på Mairo (sommaren 2013)
 och knappt 2 månader efter så fick jag besked om att jag hade cancer i matstrupen.
Så panikkänslorna kommer tillbaka och det tar all min energi.
Jag blir så arg och ledsen att jag inte kan få va riktigt glad
och lycklig utan att min hjärna ska jävlas med mig :(
FAAAAAAAAN jävla Cancer!!!!!!!!
Du har förstört så mycket i mitt liv, låt mig få känna lycka utan att panikkänslorna ska komma.
Ni som någon gång har haft panikkänslor/ångest vet vad jag pratar om.
Det är inte lätt att förklara för någon som aldrig varit med om det.....
Det känns som att man inte får luft
och sista tiden har jag gråtit nästan varje dag när jag kör till jobbet,
för att jag blir så arg och ledsen över att jag inte kan slappna av.
Jag vill bara kunna njuta av livet.
Men jag har hoppet kvar att jag en dag ska kunna känna den där lyckan i kroppen,
 för jag kände den när jag fick reda på att jag fick jobbet och det ledde till panikkänslor.
Så jag vet inte om jag vågar känna de igen.
Min kurator har lite att bita i nästa måndag, för att få mig på rätt spår igen.
 
Det är en kamp att ta sig upp mot toppen, men att ta sig ner igen går väldigt fort.
Alla har vi våra upp och nergångar.
Man får bara inte ge upp, utan man måste börja klättra igen.
För en dag så kommer du få stanna kvar på toppen och njuta av allt vad livet har att erbjuda.
Är du redan på toppen, så vad väntar du på NJUT AV LIVET!!!!!!
 
Jag försöker sysselsätta mig med sånt jag tycker om
och även sånt som är mindre roligt (tvätt, disk, städ m.m.)
Allt som får mig att tänka på annat är bra.
Denna helgen har jag sysselsatt mig med det som ger mig ro i själen :)
Jag har planerat och inhandlat växter till rabatten, som min älskade sambo har grävt <3
Så i veckan blir det plantering :) :)
Detta gjorde att jag inte har tänkt så mycket på sommaren 2013 och det är positivt.
 
 
Jag har ingen rädsla att bli sjuk igen....eller nu ljuger jag lite, en viss rädsla finns ju alltid.
Det är inget som jag tänker så mycket på.
Jag är frisk nu och jag fick tummen upp på mitt läkarbesök :)
 
Jag tycker jag har fått min cancerdos, så det får räcka med det nu!!
Min största rädsla är att jag inte kan bli av med mina tankar och känslor från den tiden.
Känns som jag är tillbaka där den sommaren/hösten
och att allt ska börja om igen.
Det är väldigt jobbigt och ledsamt på samma gång.
Det är en kamp varje dag att hålla huvudet ovanför vattenytan.... vissa dagar är lättare än andra.
 
Jag är i alla fall glad för mitt jobb och att jag får jobba med det jag brinner för.
Mina tankar får spöka i bakgrunden, så länge jag får sköta mitt jobb.
 
Det va skönt att få skriva av sig lite <3
Jag hade inte tänkt göra nåt inlägg idag,
men ångrade mig när jag fick ett mail av en person,
som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.
 

Nu är det soffan med mina katter som gäller och någon bra film såklart :)
Tack för att ni vill va med på min resa.
Tyvärr har det blivit lite glest med inläggen på sista tiden.
Jag skriver när det finns ork och lust.
 
KRAM & KÄRLEK
ANNA
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar