torsdag 15 oktober 2015

Beskedet

Allt började den 12 oktober 2001 när jag kände en knöl på halsen.....tänkte inte så mycket på de och försökte trycka in den. Men efter några dagar hjälpte en vän mig att ringa vårdcentralen och fick tid samma dag. Det togs massa prover och dom visade att de va nåt som inte stämde. Jag trodde att jag skulle äta antibiotika i 10 dagar, sen va de bra. Men så blev de inte utan jag blev skickad till medicin i Kristianstad där de tog fler prover.  Den 21 oktober (om jag minns rätt, minnet sviker) så åkte jag och pappa in till sjukhuset. Man känner redan när man ser läkarens ansiktsmin att de är inga glada nyheter som vi kommer få (kan fortfarande se henne framför mig) Det enda jag uppfattade va att det jag hade på halsen va en tumör (Hodgkins sjukdom/lymfom) och att jag skulle få cytostatikabehandling och för en som inte är så insatt, så fattade jag inte riktigt vad hon menade. Jag minns att jag ringde till mamma mfl och sa att de va en tumör (för jag tyckte inte det lät lika allvarligt som cancer) Jag vet att jag grät och att pappa kramade om mig, men jag fattade aldrig allvaret och vad detta beskedet skulle få för konsekvenser längre fram i mitt liv och det är jag glad för.....
Nej nu ska jag äta lite frukost, så får fortsätta min resa imorgon!
Kram & kärlek
/Anna 

4 kommentarer :