tisdag 3 november 2015

Datum för Operation

Tiden är satt för operationen....
 
men jag vill först gå tillbaka några dagar till den 17 augusti 2013.
För denna dagen gifte sig en av mina bästa vänner <3
Allt va hemligt och alla trodde det skulle bli 35-årsfest och pga. det
så tackade vi nej till festen, men då va hon tvungen att berätta att det skulle bli bröllop
och då tackade jag/vi självklart ja,
men bara själva ceremonin som ägde rum hemma i deras trädgård,
för jag orkade helt enkelt inte va med på själva festen.
Jag va oerhört glad över att dom valde att berätta för oss,
så att vi fick va med på deras stora dag <3
Det va väldigt jobbigt att åka därifrån och se alla sina vänner kvar på gården.
Tårarna rann på kinderna hela vägen hem...


Tisdagen 27 augusti 2013 och några dagar framåt 
 
Gråten fanns inom mig hela tiden,
men idag körde jag ner till jobbet för att hälsa på.
Måste komma bort från allt lite.
Va skönt att träffa alla igen, saknar jobbet så oerhört mycket.
 Det va mitt andra hem <3
Mitt drömjobb, som jag äntligen hade fått och så kommer denna JÄVLA sjukdom
och förstör allt som jag har byggt upp under flera år,
så att jag ska kunna komma tillbaka till ett "normalt" liv.
Jag kan bli jävligt arg på allt och ibland vill jag bara skrika!!!!!!
 men jag har aldrig tyckt att det är orättvist att just jag drabbades....
hade inte jag fått detta, så hade någon annan fått genomlida det.
Ingen ska behöva gå igenom denna sjukdom!!!! INGEN!!!


På onsdagen blev det en tur ner till Lund
för att träffa en läkare från öron och min läkare (Jan) på kirurgen.
Dom ska gå igenom lite hur operationen kommer gå till. Jag förstod inte så mycket.
Jag tror att jag fortfarande va i någon slags chock fas. För jag minns inte mycket av det mötet.
Det jag minns va att vi fick ett datum för operationen....
Onsdagen den 18 september 2013...
Dagen då operationen kommer att äga rum....
Det blir så definitivt med ett datum.....
Om mindre än 1 månad kommer jag att bli av med min röst.
Mitt liv kommer aldrig bli detsamma igen.
Det är omöjligt för en utomstående att sätta sig in i hur det kändes just då.
Det va svårt för mig att förstå hur det kommer att bli....vet inte om jag ville veta heller....
Man fick försöka ta en dag i taget.
Då va det dags att ringa runt till alla
och berätta om operationen. Det va fruktansvärt jobbigt :( 
Alla visste att den skulle bli av, men det är jobbigt att få ett datum på de.
Jag/vi har bara kommit med den dåliga nyheten efter den andra.
Efter varje samtal (om jag inte gjorde de i samtalet) så grät jag.
Jag försöker hålla humöret uppe,
men det är inte enkelt....

 
Dagarna består av att få i sig näringsdryckerna, för det är nu det enda jag kan få i mig.
Innan gick det att äta yoggi, glass & nutella
och det va skönt för då gick det lättare att få i sig alla kalorier,
som jag skulle ha i mig under en dag.
5 näringsdrycker om dagen va jag tvungen att försöka få i mig
 (när jag inte längre kunde få i mig något annat) och det va kämpigt,
men jag fick inte gå ner i vikt innan operationen 
 Jag hade ett papper som jag skulle fylla i varje dag...kalorier och vätska.
Det va inget jag behövde redovisa till någon.
Det va bara för att jag skulle ha koll på de.
Christian skriv ut listorna till mig och hjälpte mig att fylla i <3
Han är den som bär mig igenom detta <3 <3 <3  
 
Jag testade flera stycken, men jordgubbe va den som va lättast att få ner.
 
Fredagen så va det dags att köpa en ny säng. Jag har kanske glömt att berätta detta,
men det är inte bara min röst som kommer försvinna.
Min matstrupe ska delvis (då tar dom en bit tunntarmen och syr dit) eller helt bort
(då drar dom upp magsäcken och fäster så högt upp det går och möblerar om lite i kroppen).
Det sistnämnda är det mest troliga enligt läkarna,
men dom vet inte förrän dom öppnar upp mig.
I alla fall om dom måste ta bort hela matstrupen så kommer jag aldrig ligga plant på ryggen,
 för då kommer jag få uppstötningar.
Så jag måste skaffa en höj och sänkbar säng och det måste fixas innan operationen. 
Så vi körde till lite olika, men fastnade för en Jensen säng inne på SOVA :)
Den skulle levereras hem till oss,
så den fanns på plats när jag kom hem från sjukhuset.
En sak på checklistan klar... 
 





Nu är det dags för mig att säga
God Natt & Sov Gott
Det har varit en lång dag......
Jag behöver bara säga försäkringskassan, arbetsförmedlingen och a-kassan
Det har min dag bestått av och när man inte kan ringa
och jag vill inte att Christian ska behöva ringa runt överallt,
 så då blir det till att maila fram och tillbaka.
Christian fick dock tillslut ringa till a-kassan,
för dom är inte alltid så snabba på att svara på mail.
Så är väldigt trött nu zzzZZzzZZz
 
Kram & Kärlek
Anna
 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar