tisdag 8 mars 2016

TRÖTT helt enkelt


TRÖTT,TRÖTT och åter TRÖTT
 
Tjatig jag är om min trötthet, men det är min vardag.
Det har blivit värre nu när jag ökat upp till 50 %
 och måste arbetsträna varje dag och då blir det 5 dagar i sträck.
Men jag ger mig inte....till slut måste det väl vända....eller???

 
Tänk va underbart det hade varit att vakna en dag och känna sig någorlunda utvilad.
Jag vet att jag alltid kommer att få leva med min trötthet,
men jag lyckades övervinna den en gång och jobbade 100 %
Nu känns det mer hopplöst, för jag är helt slut av att jobba 50 %
Jag måste på nåt vis acceptera att det är min maximala arbetsförmåga.
Hur jobbigt det än är att inte kunna få bestämma det själv, så är det så mitt liv ser ut nu.
Jag vill jobba, för jag tycker att mitt jobb är roligt och det ger så mycket.
Så jag får helt enkelt va glad för mina 50 %

 
Är så trött vissa dagar, att jag mår illa.
Men jag sköter min arbetsträning, sen får jag vila när jag kommer hem.
Hemmet blir lidande, men lite skit i hörnen har inget dött av.
Vi hjälps åt här hemma så gott det går <3
Det får va såhär nu och sen får jag bara hoppas att det blir bättre.
 
Nej nu orkar jag inte skriva om att jag är trött mer, sitter ju här och gäspar...



Sen har jag kommit ner i nån svacka och jag vet inte hur jag ska ta mig upp igen :(
Det har hänt saker sista tiden (vill inte gå in på detalj, för risken att såra någon)
som jag inte trodde skulle påverka mig så negativt som det har gjort.
Mår väldigt dåligt över det, men det finns en väg ur de och den ska jag hitta!!!
Kan behöva hjälp på vägen, så har kontaktat min kurator på cancer rehab <3
Vet inte vad jag hade gjort utan henne...


Blir så arg på mig själv att jag inte bara kan släppa det.
AHHHHHHH jävla skit rent ut sagt!!!
Kan bara börja gråta för mig själv :(
Blir så trött på mig själv och tankarna går tillbaka till den jobbiga tiden på sjukhuset.
Blir arg och ledsen att jag har hålet på halsen och att det alltid kommer va där.
Det finns absolut ingenting jag kan göra för att få det ogjort eller få det att bli bättre,
 så dessa dumma tankar är så onödiga och tar så mycket energi som jag kan lägga på annat.
Det va väldigt längesen jag hade såna här tankar och känslor.
Om jag knäpper med fingrarna så kanske allt blir bra igen......eller inte....:(


Så nu har jag skrivit av mig lite dålig energi,
så nu behövs det lite positivt :)
Både måndag och tisdag har det varit stängt i butiken
som jag arbetstränar i pga. av att vi har ändrat om :)
Roligt att va kreativ....då kan jag bara gå in i min bubbla <3
Slutresultatet kommer bli kanon.
Jag slutade kl. 15.00 idag, så det va fortfarande lite kvar att göra.
Så det ska bli spännande att se det helt klart imorgon.




KRAM & KÄRLEK
ANNA 
 


2 kommentarer :

  1. Åh så fin blogg du skapat Anna!! Snygg!

    Läser dina ord och slängs tillbaka till tiden då jag var TRÖTT, och VISSTE att det aldrig skulle gå över... men sedan kom andra tider. Och idag är tröttheten ett minne blott. Det är så nyligen allt hänt dig... så din kropp och knopp måste få ha sin rehab-tid... Jag är helt övertygad om att med din kreativitet, och ditt intresse för butiksjobbet kommer att komma ur denna trötthet! STOR KRAM till dig du kämpande starka kvinna! <3

    Och vad lustigt att det är på Ylvas du arbetar... började följa butiken på Insta bara för ett tag sedan:):)

    Kram igen!

    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Efter att jag va på din föreläsning på Majas cottage, så har du varit en stor inspirationskälla för mig <3
      Jag måste ge kroppen chansen att läka i lugn och ro. Tack för att du får mig att inse de....jag vill att allt ska va bra nu, men det tar tid. Jag har gått igenom detta förr...tröttheten och jag övervann den då efter flera års kämpande. Denna gången är det annorlunda och jag måste kämpa dubbelt så hårt, men jag kommer komma dit jag vill en dag.

      Det är jag som startat instagram och det är jag som sköter den :)
      Roligt att du vill följa oss <3

      Kram till dig!
      Anna

      Radera