torsdag 5 november 2015

Mina Journaler

I väntan på mina journaler.....
 
 
Jag blev så glad att jag fick ett brev igår att jag kunde hämta ut mina journaler på Maxi.
men när jag kom hem och kollade igenom dom, så fattades det en hel del :(
Så nu får jag vänta 1 vecka till och denna gången får dom ta med allt....
 
 
 Så under tiden så återvänder jag till hösten 2013...
 
Lördagen 31 augusti och några dagar framåt...
 
Idag va vi bjudna på 35-årsfest till en vän, men jag orkade inte träffa alla.
Jag hade inte kunnat hålla tillbaka tårarna och jag ville inte förstöra en hel fest.
Så vi stannade hemma och försökte hålla humöret uppe <3
Det va väldigt jobbigt att stå över sin väns födelsedagsfest....
men jag hoppas att hon förstod och det tror jag faktiskt att hon gjorde <3
Jag bidrog med att fixa presenten, så att jag fick va lite delaktig i festen :)

 
 Dagarna gick sakta men ändå för snabbt....jobbig känsla.
Jag ville slippa näringsdryckerna,
men jag visste att när den dagen kommer, så förlorar jag även min röst :(
Hur förbereder man sig.....????
Jag försökte tänka att jag blir frisk från cancern och att jag inte hade något val.
Men det enda jag kunde tänka på va min röst....

 
 På måndagen tyckte jag det började bli jobbigt att få ner näringsdryckerna också
och fick panik och ringde ner till Marie på kirurgen i Lund.
Jag skulle åka ner där på onsdagen och få en sond i näsan.
Jag skulle ändå ner till Lund och göra en PET-undersökning (en slags röntgen)
och på torsdagen skulle jag operera bort min "nåldyna" (port-a-cath) 
Så det blir mycket på schemat.
Fick börja med att sätta in sonden och denna gången skulle jag ligga på en brits
och "röntgas" samtidigt så hon hela tiden hade koll när hon förde ner slangen.
Jag ångrar djupt att jag hade ringt till Lund om att jag hade problem med näringsdryckerna :(
ALDRIG mer sond i näsan!!!
Det gjorde väldigt ont, för den platsen som fanns va ungefär så stort som en spaghettistrå.
Så slangen skavde hela tiden och gjorde jätteont och jag ville bara ha väck den direkt!!
Jag grät och tårarna rann och jag kände mig så hjälplös....
Det är otroligt frustrerande när man inte kan bestämma över sin egen kropp.....
Men jag ska ge sonden en chans denna gången,
det kan ju bli bättre efter en stund...(försökte jag intala mig själv)
 

Blev en runda upp på mitt rum som jag skulle få sova i tills imorgon,
då jag ska in på operation.
Sen va det dags för PET-undersökningen....Jag fick gå in i ett litet rum (utan fönster)
där dom sprutade in något radioaktivt i armen och där fick jag ligga i ca 1 timme.
Jag skulle ligga still och fick inte läsa eller något sånt.
Bara ta det lugnt och försöka slappna av.
Efter timmen gått va det dags för röntgen
 och den går till likadant som en vanlig CT-röntgen,
så det går jag inte närmare in på...
Så tillbaka till rummet igen.
Det blev en lång natt, för jag hade jätteont av sonden.
Dom gav mig smärtstillande så då blev det lite bättre i alla fall.
Jag fick några timmars sömn i alla fall, för jag skulle upp tidigt.
Innan operationen så skulle jag duscha mig med en svamp (desinfektion)

 
  Fortsätter mer imorgon,
för nu ska jag mysa i soffan med min älskling <3
och våra 2 katter (mina bebisar) <3

 
 Kram & Kärlek
Anna
 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar