tisdag 10 november 2015

Inför operationen

Den jobbiga väntan.....
 
Måndag 9 september 2013 och några dagar framåt.... 
 
Denna veckan blir det mycket besök från familj och vänner <3
Det känns konstigt att detta är sista veckan
som jag kommer kunna prata med min gamla-Anna-röst.... :(
Det kom någon varje dag och ibland blev det 2 besök om dagen <3
Det blev även mycket  telefonsamtal.....
Varje vecka ringde Karin (kuratorn) till mig och kollade hur det va med mig.
Blev väldigt glad att hon tog sig tid att ringa till mig, fast hon inte behövde göra de <3
Det betydde otroligt mycket för mig!
Jag va även nere på jobbet på tisdagen en sista runda innan operationen.....
Det va väldigt jobbigt och jag grät efter jag hade varit där :(
 

På onsdagen skulle jag ner och gå igenom operationen och skrivas in inför nästa vecka.
Fick träffa läkarna som ska operera på mig.....
Fick sitta på en stol och sen satt alla i en halvcirkel runt mig. Kändes helt overkligt.
Det är inte jag som sitter här.... Det är inte jag som ska genomgå denna operationen,
men det är ju jag som sitter här och det är jag som ska opereras :(
Tårarna rinner nerför kinderna.....Jag vill bara hem och glömma allt detta för en stund :(
Bara krypa upp i soffan och mysa med Christian och va "frisk" för en liten stund....
man kan väl få låtsas lite, bara en liten stund.
Jag har levt med denna sjukdom i hela mitt vuxna liv (med en del uppehåll)
Jag trodde jag skulle få va frisk nu, när jag äntligen fått ordning på allt i livet!!
FUCKING JÄVLA CANCER!!!!!!!
Jag ville va kvar i denna veckan länge, för jag ville inte att den ska ta slut...
Söndagen kom ändå och denna veckan gick mot sitt slut......


 
Nu va det ny vecka och på onsdag ska jag opereras :( :( :(
 
Måndag 16 september 2013
 
Sista dagen hemma, för imorgon ska vi köra till Lund tidigt.....ska träffa väldigt mycket folk.
Logoped, dietist, kurator, kontaktsköterska, läkaren m.fl.
Jag lyssnade på alla, men jag minns inget av det dom sa.
Tyckte dagen skulle gå jättesakta, men tillslut va Christian tvungen att åka hem
och jag fick panik och började gråta...kändes som jag inte fick luft
och jag ville inte släppa taget om Christian....
Jag va jätterädd för operationen :(
men nu va jag tvungen att säga hejdå till Christian och vi ses ju snart igen.
Vi skulle ringa till varandra sen och säga god natt <3
Det kom in en sköterka med sjukhuskläder och desinfektionsvampar.
För jag skulle duscha nu på kvällen och en gång tidigt på morgonen.
Efter dusch och ombyte började jag ringa runt till alla....
Christian ringde jag till sist, för jag visste att jag skulle gråta så mycket då
och jag hade inte orkat prata med någon efter de.....
Det va ett av de jobbigaste samtal som jag haft i mitt liv :(
Det va sista gången jag kunde säga Jag älskar dig till Christian med denna rösten
 och det skulle dröja minst 4 månader innan jag skulle kunna prata överhuvudtaget.
Det går inte beskriva känslan :( :( och jag hoppas att ingen ska behöva uppleva den!!!
Vi avslutade samtalet som vi alltid gör med
<3JAG ÄLSKAR DIG<3
Jag kommer aldrig glömma detta samtal.....

 


Nu är det dags att äta lite middag
 med kärleken i mitt liv <3
Sen blir det soffläge resten av kvällen.....

Kram & Kärlek
Anna
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar