måndag 19 oktober 2015

Helgen

-Life is Hard but Giving Up is Not a Solution-

I helgen va det 25 (45) årsfest som stod på schemat :) Jag va nervös som vanligt när de ska va fest och mycket folk....ingen kommer höra vad jag säger & vem vill prata med mig egentligen???
Sen skulle jag cykla upp också, som pricken över i-et. Snacka om ångest :-(
Varenda gång jag/vi ska på fest så får jag ångest
och vill helst bara krypa upp i soffan med en stor filt om mig. 
Det hade varit en bra kortsiktig lösning och jag hade sluppit ångesten,
men långsiktigt är det rent ut sagt jävligt dumt!!!
Ångesten ska väl INTE styra MITT LIV!!!!! 
Så enda sättet att tackla detta på är att utsätta sig för det man tycker är jobbigt om och om igen.....
då vinner man över ångesten :-) 
Jag tackar min KBT-terapeut Andrea, för att ha gett mig dessa verktyg,
 men det är min uppgift att använda dom!! Vissa gånger går bättre än andra.
 
 
I lördags va en bra kväll :) Det va längesen jag kände mig så avslappnad och hade så roligt :-) :-) :-)
Det tackar jag alla inblandade för!!
TACK för att ni är just mina vänner och att ni accepterar mig som den jag är nu.
 
Söndagen va mindre rolig....efter opn-2013, så mår jag nåt fruktansvärt dåligt efter en fest
 eller det räcker faktiskt att jag är uppe sent, så gör min kropp uppror mot mig.
 
 
Ni som inte vet så mycket om opn, så kommer jag berätta mer ingående sen!!
men tittar ni på min bild, så ser ni min lilla knapp på halsen och förstår lite hur jag har det....
 
 
Idag tänkte jag köra upp till mamma och leta igenom hennes fotoalbum efter foton av sjukdomstiden.
Hon berättade att hon hade hittat några i helgen!! :-)
Det gör det lättare för mig att berätta om hur det va om jag har några bilder att visa upp i alla fall.... och förhoppningsvis kommer det fram lite minnen också.
 
 
Kram & Kärlek
Anna
 


 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar