onsdag 21 oktober 2015

Livet lekte

Sommaren 2013

Livet lekte, jag fick heltidsanställning på Mairo 1 juni :)
Som jag hade kämpat för sen hösten 2012 och nu fick jag ÄNTLIGEN en riktigt anställning på heltid!! Nu är jag inte sjukskriven längre och jag är som alla andra :) Jag har ett JOBB :) :)
Våra fina vänner och grannar gifte sig på midsommarafton detta året <3 <3 <3
och jag är så glad att jag va helt ovetande om hur mitt liv skulle se ut i slutet av denna sommaren...
 
 
Så långt va allt bra....
Men det va något som inte va helt bra.....jag fick problem med att svälja.
Inte varje gång, men ibland fick jag springa in på toan och sätter fingrarna i halsen och spy.
 Jag tänkte inte så mycket på det, men det blev oftare och oftare,
så jag ringde ner till vårdcentralen och fick tid till en läkare ganska snabbt.
Jag berättade om mina problem, det enda hon sa vad att dom inte kunde göra något
och skickade hem mig!!
Jag körde hem igen, lite chockad av bemöttandet.
Men jag ringde direkt till onkologen i Lund, för någon måste ta mig på allvar.
Jag har 5 olika nummer, så det va bara att börja ringa och hoppas att någon kan hjälpa mig.
Jag lyckades komma fram till en helt fantastisk sekreterare,
som hjälpte mig (fast det inte va hennes jobb)
och bokade in en tid till mig hos en läkare på onkologen i Lund (detta va en onsdag) till på fredagen.
Så det va bara att köra ner där  och träffa den läkaren
 (minns inte namnet, men minns hur han såg ut i alla fall)
 Han undersökte mig, men han ville att någon på ÖNH (öron-näsa-hals) kollade på mig.
Han va snäll och skickade remiss till Kristianstad, så jag fick lite kortare körsträcka.
 
Nu va vi en bit in på Juli månad och det av dags träffa Läkaren (Kristina) på ÖNH i Kristianstad.
Hon undersökte mig. Fick en slang i näsan (inget att rekommendera) och undersökte halsen m.m.
Hon ville att jag skulle röntgas och även ta prov inne i halsen (va tvungen att va nersövd då)
Under tiden fick jag åka hem och vänta på tid.
Kallelserna kom och det blev röntgen den 31 juli och operation 1 augusti.
 
Jag jobbade på som vanligt (plus lite till, kändes det som)
Levde på yoggi och digestivekex när jag jobbade.
Annars blev det mycket mos och fisk. Ingen varierande kost precis.....
Vi åkte på semester till Falkenberg med goda vänner, som vi gör varje år och vi hade jättetrevligt. Det dracks och åts och självklart åkte kortleken fram :) 
 

Vi kom hem söndagen den 28 juli (denna dagen glömmer jag aldrig) Det va väldigt varmt ute
 och kvavt och jag fick panik, för det kändes som att jag inte kunde andas....
Jag la mig ute på solsängarna för att testa om det gick bättre att andas då, men paniken bara växte.
Christian frågade om vi inte skulle åka in till Akuten och så fick det bli.....
under bilresan in, kom jag på att jag skulle jobba dagen efter,
så fick ringa till Tina, messa Anna (jag satte dom i en jobbig situation)
Väl inne på akuten, så blev jag lite lugnare
(fast jag varit med om så mycket som jag varit
och tillbringat så mycket tid på sjukhus...så blir jag ändå lugn när jag är där,
för då vet jag att jag är i rätta händer och då kan jag slappna av lite)
Så när sjuksköterskan tyckte jag skulle stanna över natten, så tyckte jag det va ganska skönt. 
Hade jag tur så kunde jag få tid till röntgen och operation tidigare.
Sån tur hade jag tyvärr inte.
Det va nu jag träffade Karin (kurator) för första gången och hon har varit
och är en väldigt viktig person i mitt liv <3  
 
Får fortsätta denna resan en annan dag, för nu måste jag vila lite......
 

 Får självklart sällskap av min Ville <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar