fredag 30 oktober 2015

Trötthet


TRÖTT TRÖTT TRÖTT......
 
 
Tisdag 16 april 2002
 
Jag har varit väldigt trött dom här dagarna sen jag kom hem från sjukhuset,
men det börjar bli lite bättre. Idag har jag varit uppe hela dagen
och det tycker jag är väldigt positivt :)
Jag blir så glad för dom stunderna som jag slipper ligga på soffan och titta på TV.
Det har blivit så mycket av det på sista tiden.
Men vad ska man göra när man inte orka något annat :)
 

Lördag 20 april 2002
 
Idag ska jag få besök av 2 vänner
Jag skulle få en överraskning, som va från hela klassen :)
Alltid roligt med överraskningar!!
Det va en stor brun nalle med en fin rosett runt halsen
och ett stort kort med hälsningar från nästan alla i klassen, även vissa lärare.
Jag blev så GLAD :) :)
Nu vet man att dom tänker på en!!
 
Han är fortfarande med mig. Nu sitter han på vår byrå i sovrummet <3

Dom hade inte tid att stanna så länge, för dom skulle iväg på nåt.
Jag tyckte det va väldigt jobbigt att dom alltid hade så bråttom
och att vi inte hade så mycket kontakt längre.
DÅ kände jag mig väldigt ledsen och sårad, men NU kan jag förstå att vi va bara 18 år
och det va sista året på gymnasiet.
Men DÅ kände jag mig väldigt ensam och övergiven.
Det va för mycket med allt under den tiden....
Jag är väldigt tacksam att 1 av dessa vänner finns i mitt liv nu
och är en av mina bästa vänner <3 <3 <3
DÅ va vi 18 år och va på väg ut i vuxenlivet,
NU är vi över 30 år och mycket förståndigare eller nåt åt det hållet :)
Så länge man kan prata ut om vad som tynger en,
så kan man reda ut det mesta och hitta tillbaka till varandra.
 För vad skulle jag gjort utan dig min fina vän <3 <3
Nu är nu och Då va då!!! Njut NU!!!
 
 
Måndag 22 april 2002
 
Kl 08.00 ska jag vara på Dagvård 124, för att få mitt cellgiftsdropp (det ingår i MIME-behandlingen)
Det har väl gått 10 dagar nu...
Droppet skulle ta ca 2 timmar och idag va pappa med mig, men som vanligt när pappa kommer in på sjukhus så händer det något med honom.
Efter 5-10 min så hade han somnat, så han fick gå iväg en sväng och få lite friskluft.
Ja vem tycker om sjukhus....det luktar ju bara medicin och det är vitt vitt vitt överallt.
Fast jag har aldrig ogillat sjukhus....dom finns ju av en anledning.
 
Jag är tacksam att jag endast skulle ha ett dropp denna gången!!
 
Tisdag 23 april 2002
 
Vaknade av att jag hade värk i kroppen och jag fattar inte var det kommer ifrån.
Väldigt obehagligt, för har aldrig känt såhär innan.
Va säkert någon biverkning av cellgiften :(
 
 
Onsdag 24 april 2002
 
Idag ska till skolan och hälsa på klassen.
Det va skönt att träffa dom, för det va ett tag sen vi sågs.
Träffa andra personer än min familj
och känns sig som en "normal" människa för en stund betyder mycket.
TV-n kan man liksom inte prata med....
En del av byggnaden till vänster gick vi i skola under 3 år (en del av tiden)
 Resten av tiden gick vi på gymnasieskolan i Sölvesborg (Furulundskolan)
Ekopiloterna hette de (finns inte längre)
Det va en samhällsvetenskaplig linje med en tvist kan man säga :)
 
Torsdag 25 april 2002
 
Då va det dags för ballottning kl. 13.00 idag...
(jag ska inte på balen, men det skulle bli kul att se vilka alla skulle gå med)
Det blev tyvärr ingen ballottning, för när jag vaknade kunde jag knappt ta mig upp ur sängen. Jag var alldeles svimfärdig och min värk hade blivit värre och benen va alldeles svullna. Så jag fick ringa in till min avdelning i Kristianstad.
Läkaren tycket att jag skulle åka in pga. av värken och svullnaden i benen.
Så det va bara att åka in.
Läkaren hade aldrig varit med om något liknande.
Biverkningar finns, men det är aldrig någon som har drabbats av detta innan.
Någon måste ju va den första och det blev jag denna gången....
Dom tyckte att jag skulle va kvar på sjukhuset,
för jag skulle ändå läggas in imorgon för min 5 dagars cellgiftsbehandling.
Jag blev inte jätteglad, men det va inte mycket att välja på :(
 
 
 
Trötthet är vardag för mig och det är inte roligt att alltid säga att man är trött,
men vad ska man göra.....
Jag försöker leva på som vanligt, men måste ta mina vilostunder.
och jag har blivit bättre på att lyssna på kroppen.
Jag tänkte att ni som vill läsa och förstå min trötthet,
så kommer jag skriva en egen sida om just trötthet.
 
 
 
Kram & Kärlek
Anna
 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar