söndag 18 oktober 2015

Resan fortsätter

Torsdag 1 november 2001
 
Nu va det dags för operationen. 
Kl.08.30 bar det iväg till sjukhuset i Kristianstad tillsammans med mamma.
När vi kom fram till dagop, kom det en sjuksyster som tog med mig till ett litet rum
och gav mig en vit sjukhusskjorta.
Nu börjar nervositeten komma krypandes och jag ville inte alls opereras,
 men va hade jag för val :-( jag och min läkare Gun hade bestämt att det räckte med lokalbedövning, men jag ångrade mig när vi väl kom in i rummet
 som jag skulle ligga i innan det va dags för operationen.
Det va en snäll sjuksköterska som frågade om jag hellre ville sövas ner och jag sa JA direkt.
Sen fick jag några tabletter som jag ska skulle ta direkt.
Jag blev lite lugnare med vetskapen att jag skulle få bli nersövd!!
 
Jag va inte ensam i rummet, utan där va 3 st. till som väntade på sina operationer och alla snälla sjuksystrar som sprang runt och passade upp oss :-)
Precis innan jag skulle köras in till operationssalen så kom mamma in och kollade så jag mådde bra.
Väl inne i operationssalen.....de va slangar överallt, någon sprutade in något i armen
och den andre skulle få mig att andas i en mask som luktade gummistövel och vitlök.
Det va inget vidare....
När jag sedan vaknade efter 1 timme eller 2, så va operationen över.
Jag själv trodde det hade gått 10 min.
Mamma kom in till mig och undrade hur jag mådde och det fick hon svar på snabbt,
för jag spydde ner hela mig.
Så det va bara till att gilla läget och byta sjukhusskjorta m.m
Jag bytte om 3 gånger till under dagens lopp. pga. att jag mådde som jag gjorde,
 så jag fick jag sova över på dagop.
Jag skulle ändå på röntgen dagen därpå kl. 10.00
Det blev en väldigt lång dag, som jag aldrig trodde skulle ta slut.
 
Fredag 2 november 2001
 
Jag vaknade flera gånger under natten. Ovant att sova på sjukhus.
Jag steg upp kl. 07.00, för att vara exakt, en sjuksyster gav mig 2 rostade mackor med ost och ett glas nyponsoppa, sen satte jag mig en skön fåtölj framför Tv:n.
Hann se nyheterna ett  X antal gånger innan de va dags för röntgen. Mamma följde med mig.
Ni vet ju alla hur en röntgen går till, så det är inget jag ska gå djupare in på.
Efter druckit kontrasten (som tar 2 h och smakar INTE gott, enligt mig,
för jag avskyr lakrits i alla dess former) 
och röntgats, så va det ÄNTLIGEN dags att få åka hem :)
Har varit 2 långa dagar....
 
Fredag 9 november 2001
 
Idag skulle stygnen tas bort, men jag slapp åka in till sjukhuset :)
för pappas sambo Pia är sjuksköterska.
Jag va jättenervös inför denna dagen,
men det visade sig inte alls va så farligt och det gjorde inte så ont som jag trodde.
Det va över på några minuter...och jag hade varit nervös i flera dagar.
Man skrämmer verkligen upp sig i onödan....
 
Onsdag 14 november 2001
 
Inget om min cancer, men jag ville ändå ha med det.
Jag klarade nämligen uppskrivningen på körkortet idag och jag va såååååå glad :-)
Skönt att det hände något positivt i mitt liv just nu. Jag behövde verkligen detta!!!
Nu är det "bara" uppkörningen kvar!!
 
Fredag 16 november 2001
 
Det har varit mycket sjukhus sista tiden och idag va inget undantag. kl. 10.30 ska jag göra ultraljud på magen. Om man hade sagt det högt hade väl folk trott att man va gravid,
men det va ju inte därför jag skulle göra ultraljud.
Dom skulle kolla så jag inte hade några symptom (förstorade lymfkörtlar) på de inre organen.
Jag fick svar senare under dagen att de inte fanns några symptom
och det va väldigt skönt att få höra!!
 
 
 
 
 
 
 
 
När ska man ha tid att ta in allt detta???? Gjorde jag någonsin de???? Har jag gjort de nu idag???
Jag vet inte om jag har gjort de, det är mycket därför jag startade denna bloggen,
för att jag ska kunna samla alla mina tankar och minnen.
 Kan jag hjälpa någon på min resa, så är det en STOR bonus :-)
 
 
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar